zondag 13 januari 2013

Review: hannah Xperience


Afgelopen 27 november reisde ik samen met mijn collega blogger Elyse af naar het hannah landgoed in Voorthuizen om te genieten van een hannah Xperience. Een hannah Xperience is een behandeling van ongeveer 1,5 uur waarin je kennis maakt met de producten en methodes van het merk hannah, een Nederlands merk die door vele geliefd is. Hieronder kun je mijn verslag lezen van deze unieke ervaring.




De heenreis naar Voorthuizen was niet geheel zonder problemen want er was een bom uit de tweede wereldoorlog gevonden langs het spoor bij Utrecht. Via een omweg zijn we na bijna 4 uur reizen gelukkig toch gearriveerd bij het hannah landgoed. We waren veel te laat maar ik had natuurlijk wel tussendoor netjes gebeld of het überhaupt nog wel mogelijk was om behandeld te worden. Bij aankomst van het landgoed werden we spontaan zen omdat het zo mooi was daar. Veel groen, een mooie fontein en een prachtig gebouw op de achtergrond zorgde voor dat rustgevende gevoel. We gingen het gebouw binnen en werden onmiddellijk warm en vriendelijk ontvangen door de receptioniste en even later kwam degene die mij later ging behandelen ons ook begroeten en nam ons mee naar een apart gebouw achter het landgoed waar de behandeling zou gaan plaatsvinden.




We kregen wat te drinken aangeboden en ons intake gesprek voor de hannah Xperience kon toen beginnen. Elyse ging naar de boven verdieping met haar persoonlijk toegewezen huidcoach en ik zelf bleef beneden met de mijne. Een huidcoach kun je vergelijken met een voetbal coach of een mentor maar dan voor de huid. Het gesprek begon met vragen over mijn levensstijl en dan vooral mijn eet gewoontes. Wat ik eet en hoe vaak ik eet. Deze vragen werden gesteld omdat het gene wat je eet heel veel invloed heeft op de conditie van je huid. Ook vragen over roken, de stoelgang en problemen met de huid kwamen aan bod. Door deze vragen te stellen kon mijn huidcoach een persoonlijke behandeling  in elkaar zetten die geschikt was voor mijn huid.

links zie je het hannah landgoed en rechts het gebouw achter het landgoed waar de behandeling plaats vond




Na het gesprek werd ik naar de behandelkamer gebracht waar ik lekker mocht gaan liggen en ingepakt werd met een warm dekentje. De behandeling begon met het meten van het vet en vochtgehalte van de huid en ook de pH waarde werd gemeten. Op zich was dit bij mij allemaal prima, alleen op mijn t-zone was het vetgehalte erg hoog. Ik vond het erg interessant om deze waardes te weten omdat ik dit nog nooit had laten doen. Mijn huidcoach vertelde ook erg uitgebreid en duidelijk over alles wat ze deed en dat vond ik ook erg prettig omdat ik altijd overal nieuwsgierig naar ben. Toen was het tijd voor de fysieke behandeling en die bestaat uit 5 stappen: reiniging, peeling, stimuleren, herstellen en beschermen. Mijn huid werd gereinigd met een milk en tonic met behulp van een warm kompresdoekje. De reiniging die gebruikt werd rook heerlijk naar amandelen waar ik zelf erg van houd. Na het reinigen was het tijd voor de peeling en deze werd ook bij de ogen aangebracht, wat ik zelf erg apart vond maar het blijkt dat je veel producten van hannah juist ook rond de ogen mag gebruiken. De peeling brandde een beetje op mijn wangen en je voelde echt dat het werkte. Na de peeling kon je aan de roodheid van de huid zien of ik een goede doorbloeding had in de huid en dit was niet het geval bij mij dus bracht ze ook een doorbloeding crème aan om dit te stimuleren. Toen was het tijd voor de bindweefselmassage en dan word je wel weer even wakker geschud, een behoorlijk intensieve massage die er ook voor zorgt dat de doorbloeding in de huid optimaal word. Het was een stevige massage maar je ziet wel meteen resultaat. De laatste stap was het herstellen en beschermen van de huid met producten afgestemd op mijn huid. Na deze behandeling mocht ik ook nog iets nieuws proberen en dat was een apparaat met licht therapie die met behulp van rood licht huid cellen stimuleert. Ik vond het erg interessant om te proberen maar natuurlijk zie je hierbij pas na een aantal keer resultaat.




Trainings ruimte voor de hannah huidcoaches


Nog nooit in mijn leven heb ik zo’n heerlijke schoonheids behandeling gehad, ik kon nauwelijks opstaan uit de behandelstoel omdat ik helemaal ontspannen was. We gingen weer terug naar de ruimte van het intake gesprek en daar zat Elyse ook helemaal ontspannen te wachten op mij want zij was al wat eerder klaar. Ik besprak met mijn huidcoach de producten die bij mij passen en die mocht ik ook mee naar huis nemen in een leuk toilettasje met informatie over de producten. Ik ga samen met Elyse  jullie later over de producten nog wat meer vertellen nadat wij ze wat langer hebben gebruikt zodat we onze ervaring beter kunnen delen met jullie. Toen was het helaas alweer tijd om te vertrekken maar we waren vrij van stress en dat maakte de lange terug reis minder erg. De volgende dag ging ik meteen op zoek naar een hannah huidcoach bij mij in de buurt want deze behandeling  wil ik zeker nog een keer ervaren.


de producten die ik mee kreeg

de producten die Elyse mee kreeg


Ik wil de dames van Hannah en Mirna van Cosmetitext PR hartelijk bedanken voor deze behandeling. Ik vond het echt heel erg leuk om de behandeling te ondergaan en heb heerlijk genoten.




Wat vinden jullie van deze behandeling als je dit zo leest en zou je zelf ook graag een keer een hannah Xperience willen ervaren ? Via www.huidcoach.nl kun je zelf opzoek gaan naar een hannah huidcoach bij jou in de buurt en voor meer informatie over het merk zelf kun je terecht op www.hannah.nl

1 opmerking: